Ћир
Array

Šetnja - Lagana - Stražilovo I

Komunalne službe ne odlaze u prirodu, molimo vas da vaše smeće ponesete sa sobom. Čuvamo i volimo našu zemlju! Saznaj više.

Šetnja Stražilovo I je dobar izbor za vaše rasterećeno uživanje u prirodi. Kružnog je oblika i tokom njenog obilaska nećete naići na značajnije visinske razlike.

Relive 'Šetnja - Lagana - Stražilovo I'

Polazna tačka je izletište Stražilovo, kod restorana „Brankov čardak”, odakle put nastavljate prema Brankovom grobu. Ovde nailazite na najveći uspon koji ćete odjednom morati da pređete. Njegova dužina je 1.400 m i trajanje nekih 20 min. Kada se popnete na brdo, možete predahnuti uz predivan pogled ili da saznate par informacije o Branku Radičeviću.

Put nastavljate kroz šumu, prema partizanskom putu. Razdaljina do njega je 2.7 km i oko 40 min normalnim tempom. Usput prolazite pored spomen obeležja žrtvama u II svetskom ratu, koje se nalazi sa vaše leve strane.

Kada stignete do partizanskog puta, skrećete desno i nastavljate put po kolovozu. Idite uz ivicu puta, kako ne bi ometali saobraćaj. Potez koji treba da pređete po kolovozu je nekih 450 m i traje oko 5 min.

Sa kolovoza skrećete desno na šumski put i nastavljate pravo. U ovom delu ponovo krećete da se spuštate prema Stražilovu i Stražilovačkom potoku. Dužine je 2.7 km i traje nekih 40 min. U prvom delu puta imate blagu nizbrdicu i sa vaše desne strane možete da uživate u panoramskom pogledu. Nakon toga ponovo ulazite u šumu, spuštate se nizbrdo pri većem nagibu i pratite put koji izgleda kao da idete kroz korito potoka.

Kada se spustite imate pred sobom poslednji test. To je uspon do Planinarskog doma „Stražilovo” koji je dužine 1 km i traje oko 20 min. Uzbrdica je prilično oštra i izvući će vaše poslednje atome snage pred opuštanje u domu, uz neko piće ili ručak.